Hjelp

Ofte stilte spørsmål

  • Hvordan laster jeg ned appen?

    Du kan sende SMS med kodeord “CT“ til 2077 eller gå inn på drosjeappen.no. I tillegg finner du appen i App Store.

  • Koster det noe å bestille via app?

    Det er helt gratis å laste ned appen. Det koster heller ingenting å bestille en tur.

  • Kommer jeg først i køen?

    Du slipper telefonkø og dine bestillinger legges inn elektronisk. Du vil derfor være alltid først i køen.

  • Når vil appen være tilgjengelig for Android og Windows?

    Vi har pr dags dato appen tilgjengelig kun på App Store for IOS enheter. Det jobbes med å få det tilgjengelig på andre plattformer.

  • Er det mulig å få kvittering elektronisk?

    Du får en sms med link av kvitteringen. Du kan også videresende kvitteringen på mail og gi tilbakemelding til oss.

  • Hvor kan jeg bruke Christiania Taxi appen?

    Du kan bruke din Christiania Taxi app i Oslo og Bergen.

  • Kan jeg bruke appen til å bestille maxitaxi?

    Maxitaxi må dessverre ringes inn til sentralen. Dette for å være sikker på at vi har tilgjengelig bil.

  • Hva slags bil kan jeg bestille??

    Du kan bestille tre typer barnesete og stasjonsvogn. Alle andre bestiller må ringes inn til 02365.

  • Kan jeg forhåndsbestille en tur?

    Du kan bestille en bil direkte og forhåndsbestille via appen. Du kan også avbestille en forhåndsbestilt tur.

  • Kan jeg forhåndsberegne hva turen vil koste?

    Med Christiania Taxi appen kan du alltid forhåndsberegne hva turen vil koste.

  • Hvordan betaler jeg for turen?

    Du kan foreløpig kun betale med kort men vi vil snart lansere kredittkort betaling i appen.

  • Appen finner ikke min nåværende posisjon, hva gjør jeg?

    Dersom appen ikke finner din nåværende posisjon, gå inn på Innstillinger – Personvern – Stedstjenester – På.

  • Appen plasserer meg feil på kartet?

    Dårlige signaler kan føre til at posisjonen din ikke kommer riktig på kartet.

  • Kan jeg angre eller endre en direktebestilt tur?

    Du kan avbestille en forhåndsbestilt tur men du kan ikke endre den. Du må legge inn turen på nytt i tilfelle endringer.

  • Fungerer appen fra et utenlandsk telefonnummer?

    Ja du kan bruke et utenlands nummer til å registrere appen.

  • Er appen passordbeskyttet?

    Ja, du får passordet tilsend via sms ved førstegangsregistrering

  • Hva er fordelen med å bruke app kontra telefon?

    Med appen vil din bestilling legges først i køen, og nærmeste bil blir sendt til din lokasjon. Dette sparer deg flere minutter i telefon kø. Du vil i tillegg ha oversikt over alle dine turer i appen.